NKUL 2024
Program fredag 31. mai
NB! Innhold fra 2024
Programmet for NKUL 2025 er ennå ikke publisert.
Strømming/digital deltakelse
Program fra R1, R5 og R7 strømmes for digitale deltakere. (Sjekk e-post for strømmelenker)
09:00 – 09:30 Utstillerseminar-parallell 3
Skolon
Kunstig intelligens – for alle i klasserommet
Phillip Hvarnes
Skolon
Lingu
Kunstig intelligens i andrespråksslæring
Pia Lorentzen
Lingu
MatchWare
Hvordan tankekart kan endre måten elevene tilnærmer seg arbeidet sitt på
Liam Pettit
Spesialist på hjelpemiddelteknologi i Storbritannia
Literate
Tidlig identifisering av dysleksi i stor skala og ny forskningsbasert test som gjør det mulig å oppdage risiko for dysleksi allerede fra siste året i barnehagen
Hilde Nøstvik Larsen
Literate
Team Dysmate
Opplev fremtidens klasserom med Google for Education: KI og chatbots for engasjerende og effektiv læring
Cecilie Bøvold
Google for Education
Kim N. Aarberg, Terje Pedersen
Askøy kommune
Jamf
Få ut maximal pedagogisk potential/nytta ur era iPads. Se kraften i Jamf Teacher, Student och Parent….
Rambøll Management Consulting
98% av danske barnehager arbeider med utvikling av pedagogisk kvalitet ved bruk av Hjernen&Hjertet – kom og hør hvorfor! Utgår
Siri Storøy, Thomas Hagen Holten, Kristine Kristiansen
Utdanningsforbundet
Utdanningsforskning.no – Lærer + forskning = sant
Utgår p.g.a. streik
Vegard Rønning Kjendsli
Utdanningsforbundet
09:30 – 10:00 Pause
10:00 – 10:30 Parallelle sesjoner 8
Fra kode til kompetanse: Digital inkludering for elever med stort læringspotensial
Sigve Hollekve
Ole Bjelland Jacobsen
Brit Elin Solheim
Synnøve Hjertaker
Garnes skule
Skaperverksted i småskolen – sykt gøy og lærerikt
Espen Clausen
Grinde skule
Ansvarliggjøring av livsvalg – ungdom og rus
Catrine Emilie Jensen
Thor Heyerdahl vgs
Sammen i lærende nettverk: Hvordan lykkes med digital kompetanseheving
Maria Taraldsen
Gry Jacobsen
Haakon Sundbø
Universitetet i Agder
Bruk av spillifisering og XR i tverrfaglig undervisning
Anja Amunrud
Universitetet i Oslo
Anne Catrine Danielsen
Tæruddalen skole
Levende Atlas – et digitalt kartverktøy for bruk i undervisningen
Sandra Skiaker
Geodata
Nettundervisning nasjonalt, matematikk for elever med behov for større utfordringer
Pål Simen Hem
Nettskolen i Vestfold
Christoffer Elsfjordstrand
Nettskolen i Nordland
NKUL skaperverksted
Vitensentrene, skaperlærere, selvstendige skaperveiledere & Skaperskolen
10:30 – 11:00 Pause
11:00 – 11:30 Utstillerseminar-parallell 4
Aschehoug
Aschehoug univers for grunnskolen
Anne Smedstad
Katrine Ajer
Aschehoug
Kahoot DragonBox
DragonBox Kahoot!
Gunnhild B. Nergård
Kristin V. Hove
Kahoot DragonBox
Lingu
Kunstig intelligens i andrespråksslæring
Pia Lorentzen
Lingu
Enable
Smarte apper i Teams – Årshjul, møteadministrasjon og Zokrates LMS
Gry Berg Andersen
Jan-Helge Akersveen
Enable
Literate
Rask, effektiv og pålitelig identifisering av dysleksi hos ungdom. Demonstrasjon av Screening og Oppfølgingstest.
Hilde Nøstvik Larsen
Literate
Team Dysmate
Aschehoug
Kritisk bruk av språkmodeller i undervisningen (vgs)
Marte Foldvik-Høgås
Faktisk.no
Stine Messel
Aschehoug
ILT Education/AskiRaski
Leseglede via mestring
Ingunn Vatshelle Bratberg
Scandec Systemer
Engasjer og involver elevene gjennom trådløs tilkobling i klasserommet
Solveig Lind-Dramstad
Håkon Bjørø
Scandec Systemer
11:30 – 12:00 Pause
12:00 – 13:00 Avslutningsplenum
Hvor vi kommer fra – og hvor vi er på vei
Eirik Newth
Fremtidstenker
Rom: R1 (med videooverføring R5 & R7)*