NKUL 2025
Program fredag 23. mai
Strømming/digital deltakelse
Program fra R1, R5 og R7 strømmes for digitale deltakere. (Sjekk e-post for strømmelenker)
10:00–10:30 Parallelle sesjoner 5
Språkmodeller som løsninger på eksisterende didaktiske problemer – en erfaringsdeling
Tobias Staaby
Joachim Laberg
Nordahl Grieg vgs
Når skulen møter KI: Erfaringar frå skuleeeigar
Monica Håkonsli
Ole Henrik Mølmann
Sissel Brusegård
Vestland fylkeskommune
Aksjonsforskningens lakmustest – 10 påståtte suksesser fra det digitale klasserommet
Simen Spurkland
Dønski vgs, Rud
La oss sammen gjøre klasserommet til en spennende tidsmaskin!
Camilla Wien
Lilli Brenne Røv
Globalskolen
CrimeControl eller Selvregulering? Læreres syn på gode praksiser i 1:1-klasserom
Ilka Nagel
Høgskolen i Østfold
Synnøve H. Amdam
Høgskolen i Volda
Sanna Forsström og Morten B. Njå
Universitet i Stavanger
Bruk av KI og VR med elever som har individuelt tilpasset opplæring
Anne-Merete Kleppenes
Sølvi Ellefsen
Statped
10:30–11:00 Pause
11:00–11:30 Parallell: utstillerseminar 4
Enable
Smarte apper i Teams – Årshjul, møteadministrasjon og Zokrates LMS
Gry Berg Andersen
Jan-Helge Akersveen
Enable
Literate
Ingen skal gå med en uoppdaget dysleksi. En introduksjon til Dysmate Dysleksitest
Hilde Nøstvik Larsen
Literate
Aschehoug
Programmering i Matematikk 1P/1T
Tor Espen Kristensen
Stord vidaregåande skule
Creaza
Begrepsbank i praksis: Inkluderende verktøy for dypere forståelse
Vibeke Omberg
Thor-Erik Rødland
Creaza
Cappelen Damm
Bli med på bursdagsfeiring med Skolen fra Cappelen Damm!
Lekolar
Naturfag som engasjerer – med LEGO® Education som verktøy for utforsking og læring
PeopleUknow
Hvordan jobbe med klassemiljø og dyder – digitalt, praktisk og taktilt
Marianne Johnsen
PeopleUknow